The volume deals with the condition of "discontinuity" and "distance" in the current framework of health, social and existential emergency. The numerous wound conditions experienced by people motivate to go through educational paths to get closer to ourselves and to the other. In this direction, pedagogical reflection on the helping relationship is proposed for educators and pedagogical consultants in order to outline the specificity of an educational profession that intertwines relationships and building proximity.
Il volume affronta la condizione di "discontinuità" e di "distanza" dell'attuale quadro di emergenza sanitaria, sociale ed esistenziale. Le numerose condizioni di ferita vissute dalle persone motivano ad attraversare percorsi educativi per approssimarsi sempre più a noi stessi e all’altro. In questa direzione si pone la riflessione pedagogica sulla relazione d’aiuto proposta per educatori e consulenti pedagogici, al fine di delineare la specificità di una professione che intreccia relazione e costruzione di prossimità.
Musaio, M., Dalla distanza alla relazione. Pedagogia e relazione d'aiuto nell'emergenza, Mimesis Edizioni, Milano-Udine 2020:2020 194 [http://hdl.handle.net/10807/164547]
Dalla distanza alla relazione. Pedagogia e relazione d'aiuto nell'emergenza
Musaio, Marisa
2020
Abstract
The volume deals with the condition of "discontinuity" and "distance" in the current framework of health, social and existential emergency. The numerous wound conditions experienced by people motivate to go through educational paths to get closer to ourselves and to the other. In this direction, pedagogical reflection on the helping relationship is proposed for educators and pedagogical consultants in order to outline the specificity of an educational profession that intertwines relationships and building proximity.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.