In international migrations, the different languages ​​are a characteristic element of the different origins and belonging, making intercultural and plurilingual competence indispensable in contexts increasingly marked by a significant linguistic and cultural pluralism such as school. For these reasons, this essay recounts the research-action carried out within the "Apriti Sesamo" project in which workshops for teaching the Arabic language have been organized in various schools in Milan.

Cuciniello, A., Cantù, S., Progetto Apriti Sesamo. Abitare le parole della lingua materna: una sfida plurale, <<islam a scuola. Esperienze e risorse>>, 2007; (2): 131-163 [http://hdl.handle.net/10807/151374]

Progetto Apriti Sesamo. Abitare le parole della lingua materna: una sfida plurale

Cuciniello, Antonio
Co-primo
;
2007

Abstract

In international migrations, the different languages ​​are a characteristic element of the different origins and belonging, making intercultural and plurilingual competence indispensable in contexts increasingly marked by a significant linguistic and cultural pluralism such as school. For these reasons, this essay recounts the research-action carried out within the "Apriti Sesamo" project in which workshops for teaching the Arabic language have been organized in various schools in Milan.
2007
Italiano
islam a scuola. Esperienze e risorse
Cuciniello, A., Cantù, S., Progetto Apriti Sesamo. Abitare le parole della lingua materna: una sfida plurale, <<islam a scuola. Esperienze e risorse>>, 2007; (2): 131-163 [http://hdl.handle.net/10807/151374]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/151374
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact