The chapter stresses the idea that the integration between supply chain management and marketing is essential for the creation of value for customers. The chapter also develops an empirical analysis of how to implement an effective integration between marketing and supply chain management. The case study under analysis is Ducati Motor Holding SpA.

Bocconcelli, R., Tunisini, A., Creazione del valore per il cliente finale e Supply Chain Management, in Fiocca, R. (ed.), Rileggere l'impresa. Relazioni, risorse e reti: un nuovo modello di management, Etas, Milano -- ITA 2007: 259- 279 [http://hdl.handle.net/10807/14106]

Creazione del valore per il cliente finale e Supply Chain Management

Tunisini, Annalisa
2007

Abstract

The chapter stresses the idea that the integration between supply chain management and marketing is essential for the creation of value for customers. The chapter also develops an empirical analysis of how to implement an effective integration between marketing and supply chain management. The case study under analysis is Ducati Motor Holding SpA.
2007
Italiano
Rileggere l'impresa. Relazioni, risorse e reti: un nuovo modello di management
9788845314131
Etas
Bocconcelli, R., Tunisini, A., Creazione del valore per il cliente finale e Supply Chain Management, in Fiocca, R. (ed.), Rileggere l'impresa. Relazioni, risorse e reti: un nuovo modello di management, Etas, Milano -- ITA 2007: 259- 279 [http://hdl.handle.net/10807/14106]
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