This chapter presents the A.N.D.R.O.M.E.D.A. guidelines. The entries of the acronym represent nine easy-to-remember guidelines for language teacher education: Aggiornamento/apprendimento (continuous improvement of competences and teaching skills); Nuove tecnologie (new technologies); Didattica delle lingue (language teaching); Ricerca-azione (action research); Organizzazione (organisation); Mentore (mentor); Esperienze europee (European/abroad experiences); Diversità di lingue e culture (plurality of languages and cultures); Autovalutazione (self-evaluation/assessment).
Gabrinetti, M. M., Lombardi, I., Ricchiuto, S., A.N.D.R.O.M.E.D.A.: la versione italiana del Profilo europeo, in Bosisio, C. (ed.), Il docente di lingue in Italia. Linee guide per una formazione europea, Le Monnier - Mondadori Education, Firenze Milano 2010: <<ILM - Insegnare le lingue moderne>>, 89- 129 [http://hdl.handle.net/10807/1357]
A.N.D.R.O.M.E.D.A.: la versione italiana del Profilo europeo
Gabrinetti, Marelia Marina;Lombardi, Ivan;
2010
Abstract
This chapter presents the A.N.D.R.O.M.E.D.A. guidelines. The entries of the acronym represent nine easy-to-remember guidelines for language teacher education: Aggiornamento/apprendimento (continuous improvement of competences and teaching skills); Nuove tecnologie (new technologies); Didattica delle lingue (language teaching); Ricerca-azione (action research); Organizzazione (organisation); Mentore (mentor); Esperienze europee (European/abroad experiences); Diversità di lingue e culture (plurality of languages and cultures); Autovalutazione (self-evaluation/assessment).I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.