In this work internationalization strategies of a sample of Italian firms from the machine tools industry are analyzed. Firm internationalization strategies are classified according to the nature and sources of competitive advantage in order to understand whether there is or not a prevailing internationalization mode and to identifiy relevant trends.
In questo lavoro si studiano le strategie delle imprese italiane che operano nel settore delle macchine utensili, sulla base del tipo di vantaggio competitivo da esse sfruttato e della fonte di tale vantaggio al fine di comprendere se c’è un modello di internazionalizzazione prevalente e se si possono individuare dei trend significativi, che potrebbero modificare il quadro competitivo.
Depperu, D., Le strategie competitive a livello internazionale: un'analisi del settore macchine utensili, in Pepe, C., Zucchella, A. (ed.), L'internazionalizzazione delle imprese italiane. Contributi di ricerca, Il Mulino, Bologna 2009: <<COLLANA AIDEA>>, 43- 63 [http://hdl.handle.net/10807/13445]
Le strategie competitive a livello internazionale: un'analisi del settore macchine utensili
Depperu, Donatella
2009
Abstract
In this work internationalization strategies of a sample of Italian firms from the machine tools industry are analyzed. Firm internationalization strategies are classified according to the nature and sources of competitive advantage in order to understand whether there is or not a prevailing internationalization mode and to identifiy relevant trends.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.