The Promessi sposi cancellati per venticinque lettori e dieci appestati, made by conceptual artist Emilio Isgrò and first exposed in 2016, is both an artwork in itself and a means to understand Alessandro Manzoni’s novel in a new and unconventional way. Isgrò’s erasures of 35 copies of the 1840 edition of I promessi sposi prove to be a way of make words, and the absence of words, telling something unexpected.
Colombo, M., Dalla letteratura all'arte contemporanea: pensieri di un inesperto sui «Promessi sposi cancellati per venticinque lettori e dieci appestati» di Emilio Isgrò, in Giordano, A., Piro, R. (ed.), Risonanze II. La memoria dei testi dal Medioevo a oggi, Universitas Studiorum, Mantova 2018: 11- 24 [http://hdl.handle.net/10807/130673]
Dalla letteratura all'arte contemporanea: pensieri di un inesperto sui «Promessi sposi cancellati per venticinque lettori e dieci appestati» di Emilio Isgrò
Colombo, Michele
2018
Abstract
The Promessi sposi cancellati per venticinque lettori e dieci appestati, made by conceptual artist Emilio Isgrò and first exposed in 2016, is both an artwork in itself and a means to understand Alessandro Manzoni’s novel in a new and unconventional way. Isgrò’s erasures of 35 copies of the 1840 edition of I promessi sposi prove to be a way of make words, and the absence of words, telling something unexpected.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.