The paper deals with the meaning of the word "fragility within a pedagogical perspective that theorizes the attention to the fragility as principle of social innovation. A pedagogical reflection on the fragility of the human being recognizes the need of each person, beyond the difficulties experienced, to look for something beautiful for him/herself and his/her own existence.
Il contributo affronta il significato della parola fragilità all'interno di una prospettiva pedagogica che teorizza l'attenzione all'umano fragile come principio di innovazione sociale, che si accompagna al bisogno di ogni persona, a prescindere dalle sue difficoltà, di ricercare qualcosa di bello per sé e la propria esistenza.
Musaio, M., La sfida del binomio fragilità-bellezza in educazione, in Mari, G., Musaio, M. (ed.), La sfida dell'educazione, Vita e Pensiero, Milano, MILANO -- ITA 2018: 2018 77- 92 [http://hdl.handle.net/10807/119807]
La sfida del binomio fragilità-bellezza in educazione
Musaio, Marisa
2018
Abstract
The paper deals with the meaning of the word "fragility within a pedagogical perspective that theorizes the attention to the fragility as principle of social innovation. A pedagogical reflection on the fragility of the human being recognizes the need of each person, beyond the difficulties experienced, to look for something beautiful for him/herself and his/her own existence.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.