The reception practices of migrants show how little we know about their inner experiences. This aspect is extremely crucial for pedagogical reflection and for the activation of practices to approach the other. In this direction it is necessary to trace both interpretative coordinates for the understanding of being foreigners, and reflective paths to educate to take a deep look at the experiences of migrants.
Le pratiche di accoglienza dei migranti mostrano quanto poco sappiamo dei loro vissuti, aspetto che si rivela estremamente cruciale per la riflessione pedagogica e per l'attivazione di pratiche per avvicinarsi all'altro. In questa direzione è necessario tracciare sia le coordinate interpretative per la comprensione dell'essere straniero, sia percorsi riflessivi per educare a dare uno sguardo approfondito alle esperienze dei migranti.
Musaio, M., I vissuti del migrante. Educare ad approssimarsi all’altro nei contesti di integrazione interculturale, in Colombetti, E. (ed.), Il senso dell'altro. Muri, dialoghi, paure, ponti, Vita e Pensiero, MILANO -- ITA 2018: 63- 90 [http://hdl.handle.net/10807/117483]
I vissuti del migrante. Educare ad approssimarsi all’altro nei contesti di integrazione interculturale
Musaio, Marisa
2018
Abstract
The reception practices of migrants show how little we know about their inner experiences. This aspect is extremely crucial for pedagogical reflection and for the activation of practices to approach the other. In this direction it is necessary to trace both interpretative coordinates for the understanding of being foreigners, and reflective paths to educate to take a deep look at the experiences of migrants.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.