This book aims to provide a new methodology for teaching and learning in classrooms where digital technology is used. Doing this, it builds up a theoretical framework and then develops, starting from it, indications about design, lessons and assessment. Tools for teachers and other complements are part of the book.

Rivoltella, P. C., Garavaglia, A., Ferrari, S., Carenzio, A., Bricchetto, E., Petti, L., Triacca, S., Fare didattica con gli EAS. Episodi di Apprendimento Situato, La Scuola, Brescia 2013: 6 [https://hdl.handle.net/10807/48514]

Fare didattica con gli EAS. Episodi di Apprendimento Situato

Rivoltella, Pier Cesare;Garavaglia, Andrea;Ferrari, Simona;Carenzio, Alessandra;Bricchetto, Enrica;Petti, Livia;Triacca, Serena
2013

Abstract

This book aims to provide a new methodology for teaching and learning in classrooms where digital technology is used. Doing this, it builds up a theoretical framework and then develops, starting from it, indications about design, lessons and assessment. Tools for teachers and other complements are part of the book.
2013
Italiano
Monografia o trattato scientifico
La Scuola
Rivoltella, P. C., Garavaglia, A., Ferrari, S., Carenzio, A., Bricchetto, E., Petti, L., Triacca, S., Fare didattica con gli EAS. Episodi di Apprendimento Situato, La Scuola, Brescia 2013: 6 [https://hdl.handle.net/10807/48514]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/48514
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact