The debate on the new realism , that for some time is working the scene of theoretical speculation , in the field of pedagogy has motivated the formulation of a number of questions . Among them, deserves to be reported as follows : assuming that the possibility to opt for the existence of an objective reality or the prevalence of exclusive interpretive approaches , what implies the choice of either alternative for the education of new generations? The article tries to answer the question from the perspective of personalistic anthropology

Pati, L., La mediazione educativa per la composizione pedagogica tra realismo e costruttivismo, in Corbi, E., Perillo, P. (ed.), La formazione e il "carattere pratico della realtà". Scenari e contesti di una pedagogia in situazione, Pensa MultiMedia, Lecce 2014: <<PEDAGOGIE E DIDATTICHE>>, 135- 148 [http://hdl.handle.net/10807/64122]

La mediazione educativa per la composizione pedagogica tra realismo e costruttivismo

Pati, Luigi
2014

Abstract

The debate on the new realism , that for some time is working the scene of theoretical speculation , in the field of pedagogy has motivated the formulation of a number of questions . Among them, deserves to be reported as follows : assuming that the possibility to opt for the existence of an objective reality or the prevalence of exclusive interpretive approaches , what implies the choice of either alternative for the education of new generations? The article tries to answer the question from the perspective of personalistic anthropology
2014
Italiano
La formazione e il "carattere pratico della realtà". Scenari e contesti di una pedagogia in situazione
978-88-6760-227-8
Pensa MultiMedia
Pati, L., La mediazione educativa per la composizione pedagogica tra realismo e costruttivismo, in Corbi, E., Perillo, P. (ed.), La formazione e il "carattere pratico della realtà". Scenari e contesti di una pedagogia in situazione, Pensa MultiMedia, Lecce 2014: <<PEDAGOGIE E DIDATTICHE>>, 135- 148 [http://hdl.handle.net/10807/64122]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/64122
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact