The contribution addresses the issue of shared responsibility as an opportunity to promote the family as a subject who develops an educational culture, that the school cannot ignore. The issue takes on particular aspects in the current historical context, more and more multicultural. Schools must learn to consider the immigrant family as bearer of a specific educational culture. With such a culture is important to confront, to promote processes of inclusion and social integration more effective

Pati, L., La corresponsabilità tra scuola e famiglia all'insegna del confronto tra culture educative, in Pati, L., Dusi, P. (ed.), Corresponsabilità educativa. Scuola e famiglia nella sfida multiculturale: una prospettiva europea, La Scuola, Brescia 2011: <<PEDAGOGIA>>, 11- 45 [http://hdl.handle.net/10807/3743]

La corresponsabilità tra scuola e famiglia all'insegna del confronto tra culture educative

Pati, Luigi
2011

Abstract

The contribution addresses the issue of shared responsibility as an opportunity to promote the family as a subject who develops an educational culture, that the school cannot ignore. The issue takes on particular aspects in the current historical context, more and more multicultural. Schools must learn to consider the immigrant family as bearer of a specific educational culture. With such a culture is important to confront, to promote processes of inclusion and social integration more effective
2011
Italiano
Corresponsabilità educativa. Scuola e famiglia nella sfida multiculturale: una prospettiva europea
978-88-350-2657-0
Pati, L., La corresponsabilità tra scuola e famiglia all'insegna del confronto tra culture educative, in Pati, L., Dusi, P. (ed.), Corresponsabilità educativa. Scuola e famiglia nella sfida multiculturale: una prospettiva europea, La Scuola, Brescia 2011: <<PEDAGOGIA>>, 11- 45 [http://hdl.handle.net/10807/3743]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/3743
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact