Search for meaning is a basic existential need of the person, which can be particularly felt in developmental phases and critical situations. Education must take care of human strive for a meaningful life and provide/refine tools for existential projection. Viktor Frankl's Existential Analysis and Logotherapy represent a main approach in leading people to find meaning in their lives.

Bruzzone, D., L'educazione al senso e il senso dell'educazione. Implicazioni rivoluzionarie di un'intuizione pedagogica., <<RICERCA DI SENSO>>, 2006; 4 (1): 25-36 [http://hdl.handle.net/10807/23320]

L'educazione al senso e il senso dell'educazione. Implicazioni rivoluzionarie di un'intuizione pedagogica.

Bruzzone, Daniele
2006

Abstract

Search for meaning is a basic existential need of the person, which can be particularly felt in developmental phases and critical situations. Education must take care of human strive for a meaningful life and provide/refine tools for existential projection. Viktor Frankl's Existential Analysis and Logotherapy represent a main approach in leading people to find meaning in their lives.
2006
Italiano
Bruzzone, D., L'educazione al senso e il senso dell'educazione. Implicazioni rivoluzionarie di un'intuizione pedagogica., <<RICERCA DI SENSO>>, 2006; 4 (1): 25-36 [http://hdl.handle.net/10807/23320]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/23320
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact