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NOTA: è possibile cercare una corrispondenza esatta usando i doppi apici, ad es: "evoluzione della specie". Qualora si cerchi un identificativo, è consigliabile cercarlo in due modi differenti: tra apici con caratteri speciali es: "978-94-6366-274" oppure senza caratteri speciali solo come sequenza numerica: es 978946366274.
Financial Applications based on Gram-Charlier Expansions
2016 Biffi, Paola; Nicolussi, Federica; Zoia, Maria
Reshaping the Linear-Hyperbolic density by its orthogonal polynomials to embody possibly severe kurtosis and skewness
2014 Zoia, Maria; Faliva, Mario; Nicolussi, Federica
The family of power raised hyperbolic secant distributions: moments kurtosis, limit laws
2014 Zoia, Maria; Faliva, Mario
Reshaping the Linear hyperbolic density by its orthogonal polynomials to embody possibly severe kurtosis
2014 Zoia, Maria; Faliva, Mario; Nicolussi, Federica
Tailoring the logistic distribution to fit the empirical distribution of financial asset returns
2013 Zoia, Maria; Potì, Valerio
Is collaboration with universities really beneficial for firms?
2013 Zoia, Maria; Marseguerra, Giovanni; Rigon, Massimiliano; Cortelezzi, Flavia
Cooperative innovation Evidence from Italian firms
2012 Barzi, Federica; Cortelezzi, Flavia; Marseguerra, Giovanni; Zoia, Maria
Un modello del ciclo di isteresi per l'efficacia pubblicitaria
2012 Faliva, Mario; Zoia, Maria
Modelli e tecniche per l'analisi quantitativa dell'efficacia pubblicitaria
2012 Zoia, Maria; Dowling, John
On the solution of vector autoregressive models and their cointegration properties: the linear case and beyond
2010 Zoia, Maria
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collection
- Quaderno, Working paper, Paper (d... 15
Data di pubblicazione
- 2010 - 2016 10
- 2001 - 2009 5
Settore disciplinare
- Settore SECS-P/05 - ECONOMETRIA 13
- Settore SECS-P/01 - ECONOMIA POLI... 2
- Settore SECS-S/03 - STATISTICA EC... 1
- Settore SECS-S/06 - METODI MATEMA... 1
Editore
- Vita e Pensiero 7
- Dipartimento di Discipline matema... 1
- dipartimento di Discipline matema... 1
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- no fulltext 15
Keyword
- algebra lineare 1
- Analisi dell'efficacia pubblicitaria 1
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