The book develops a course of pedagogical reflection aimed at combining the original connotations of the educational relationship with the expertise required to ensure that every teacher is able to stay within the relationship itself, know in some sense 'live there', live it in terms of delivery of expectation and acceptance of others. The book is aimed specifically at those who work with adolescents and young people in different areas of education, training, promotion and youth ministry. It is proposed as a useful tool for consultation to develop educational horizons of reflection and, at the same time, operating procedures so that the educator is able to make their own itinerary of the relationship to the other.

Il volume sviluppa un percorso di riflessione pedagogica teso a coniugare le connotazioni originarie della relazione educativa con le competenze richieste ad ogni educatore affinché sia in grado di stare all’interno della relazione stessa, sappia in un certo senso 'abitarla', viverla in termini di consegna, di attesa e di accoglienza dell’altro. Il volume è rivolto in modo specifico a coloro che lavorano con gli adolescenti e i giovani nei diversi ambiti dell’educazione, della formazione, dell'animazione e della pastorale giovanile. Si propone come agile strumento di consultazione per sviluppare orizzonti di riflessione pedagogica e, al tempo stesso, modalità operative affinchè l’educatore sia in grado di formarsi un proprio itinerario di relazione verso l’altro.

Musaio, M. (ed.), Dentro la relazione educativa, Elledici, Torino 2012: 155 [http://hdl.handle.net/10807/1569]

Dentro la relazione educativa

Musaio, Marisa
2012

Abstract

The book develops a course of pedagogical reflection aimed at combining the original connotations of the educational relationship with the expertise required to ensure that every teacher is able to stay within the relationship itself, know in some sense 'live there', live it in terms of delivery of expectation and acceptance of others. The book is aimed specifically at those who work with adolescents and young people in different areas of education, training, promotion and youth ministry. It is proposed as a useful tool for consultation to develop educational horizons of reflection and, at the same time, operating procedures so that the educator is able to make their own itinerary of the relationship to the other.
2012
Italiano
VICO, GIUSEPPE; MARI, GIUSEPPE; MUSAIO, MARISA; BALDUZZI, EMANUELE; CROTTI, MONICA; MEREGALLI, DAMIANO; PENASA, PIERLUIGI
9788801050028
Musaio, M. (ed.), Dentro la relazione educativa, Elledici, Torino 2012: 155 [http://hdl.handle.net/10807/1569]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/1569
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact